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<ミックさんの02講座その1>
[「02tips」 -02心得の状-(翻訳)]

(Special thanks ミック)Since1998/08/03 Ver.Up1998/08/04
実際の作業は、自己の責任でおこなって下さい。
ミックです。
02を買った当初、結構みていた02の教訓のようなものがありました。
途中まで訳をしましたが、車の用語がよくわからないので、適当な訳です。
もしよかったら参照して下さい。
元ねたはhttp://www.bmwclubs.asn.au/02/tips.html">です。

The BMW Car Club of America has publis hed two accumulated "tech tips" articles for the '02, in Sep93 by Scott Chamberlain and Oct 94 by Michael Self.
Here are the 160-odd tech tips in one place so you can use your browser's search capability to search for keywords.
The articles came with a guarantee that at least one tip will be useful to an '02 owner in the next 12 months.
So, here's part one.
・Replacing all fuses is cheap insurance against electrical failure.
すべてのヒューズを交換することは電気的故障に対する安価な保証である。
・Bosch rebuilds are the only ones to consider.
Boschの再生産品は考えられる唯一のものである。
・BMW dealers often have the best prices under their factory rebuilt program.(Check this out - Ed.)
ディーラーではしばしば工場の再生産計画のもとで適度な値段をつけている。
・Reversing wires on front turn signals can result in working turn indicators but no dash indicators.
フロントの方向指示器の配線は反対にすることは方向指示器として働くがダッシュ指示器とはならない。
・Erratic gauges can often be traced to a bad ground, either on the instrument cluster itself or on the engine to chassis strap.
変な車輪間の距離はしばしば悪路にとらわれやすい。
・Belts tightened too much destroy the water pump. Tighten only enough to run the alternator.
しっかりとむすんだベルトはポンプを破壊する。発電機を動かすだけの力で結べ。
・If you run a 32/36 Weber conversion, using the stock air cleaner with and adapter can result in increased drivability.
磁束32/36ウェーバーに変換をしているなら、あまっているエアークリーナーとアダプターを使うことは運転性の向上につながる。
・Replacing the front lower door moulding plastic clip with the metal retainer used on the other end of the moulding helps prevent the door trim from falling off when opening the door.
・Never install driving lights without using a relay. Wiring damage and fires can often result.
リレーを使わずにライトを取り付けてはいけない。ワイヤーの損傷と発火がおこる。
・Increased offset wheels are hard on bearings. Service them more often.
オフセットが大きいホイールはベアリングがきびしい。それらをちょくちょくサービスしなさい。
・For better handling, cheap 320i rims can be used. 325 alloys are a good bet for a cheap "+1" conversion.
よりよいハンドリングのために安価な320iのリムが使える。325のアルミは+1の安くてよい交換である。
・A 320i radiator is as good or better than the 2002 part, is lighter and the conversion may cost less than the 2002 radiator alone.
320i のラジエーターは2002のものと同じかそれ以上によい。それはより軽く2002のものを単独でつけるよりもやすいかも知れない。
・If your 2002 runs hot, and the radiator is more than 2 years old, replace it.
もしあなたの02が暑くなってラジエータが2年以上たってたら、取り替えなさい。
・Never ignore a bad driveshaft coupling (Guibo). To do so can destroy the transmission case.
悪いドライブシャフトカップリングを無視してはいけない。そうすることはトランスミッションを壊してしまう。
・320i rear drum brakes will bolt onto a 2002 for much improved braking.
320iのリアドラムブレーキは2002にはまるだろうそして大きくブレーキ性能が上がるでしょう。
・Braided metal brake lines are more durable and perform better .
組み合わさったメタルブレーキの線は丈夫で性能もアップする。
・Do not resurface a bad brake disc. Replace it.
ブレーキディスクの悪い面を新しくしてはいけない。取り替えろ。
・ Use of non-original rear brake linings may result in a parking brake which cannot be adjusted.
オリジナルではない後ろブレーキライニングを使うことは結果としてパーキングブレーキを調整できない。・
Check exhaust manifold studs regularly. The front stud seals an oil passage
and its loss can cause fires and sudden engine failure.
エグゾーストマニホールドのスタッドを定期的にチェックしなさい。
・ When buying a 2002, check for excess engine movement. More than mild vibration may exhaust a broken frame mount. It can be fixed, but is quite a job.
02を買うときに過度のエンジンの動きをチェックしなさい。マイルドな振動以上のものを感じたら、フレームマウントが壊れているかもしれない。それは固定できるけれどもかなり大変だ。
・ Check the rear subframe regularly. They have been known to rust through even on otherwise rust-free cars. This can lead to a big, dirty job and parts are getting hard to find.
定期的に後ろのサブフレームをチェックしなさい。サブフレームはさびやすい。これは大きなものになってしまう。汚い仕事とパーツは見つけるのが難しい。
・ To get drag-race style acceleration from a 2002, use the gears from a 1976, but be prepared for lots of noise at cruising speed (!!?? - Ed)
2002からドラッグレーススタイルの加速を得るためには、1976からのギアを使え、しかし適度な速度でのものすごいノイズを覚悟しなければならない。
・ BMW OEM exhaust systems are the longest lasting and the most quiet you will find. BMW OEMの消耗品は期間が長いのでもっとも確実にみつけることができる。
・ Do not discard the plastic cover when making door repairs. Its job is to keep water out of the car.
ドアを修理するときにプラスティックカバーを捨ててはいけない。その役目は車外に水をだすものだから。
・ To restore smooth acceleration action, clean grit from under the pedals, lube the ball mounts and replace the nylon bushing on the accelerator rod.
スムースな加速動作に戻すためにペダルの下から砂を排除しなさい。ボールマウントに潤滑油をつける。そしてアクセルの棒をナイロンブッシングを交換しなさい。
・ Check shifter mount bolts regularly. Loose bolts can cause noise and difficult shifting.
シフトマウントボルトを定期的にチェックしなさい。緩いボルトはノイズとシフトのしにくさの原因となる。
・ Rebuilding a shifter with new springs and bushings results in much better shifting.
新しいばねとブッシングでシフトを作り替えるとよりよいシフトが可能になる。
・ Re-using gaskets is false economy.
ガスケット(ゴム部分)を再利用するのは経済的ではない。
・ Using headers without a rear mount usually results in premature flange failure.
・ Rebuilding a brake caliper without sleeving is a waste of time. Buying new units is a better bet.
スリービング?なしでブレーキキャリパーをリビルドするのは時間の無駄だ。新しいのを買ったほうがよい。
・ Try changing brands of oil if your 2002 is using oil (!!?? - Ed)
オイルのブランドを変えてみよう。
・ Tailpipe smoke on deceleration usually means valve seal problems.
減速時のマフラーの煙はだいたいバルブシールの問題である。
・ The 320i can be a cheap source of Recaro seats for your 2002.
320iは2002にとって安価なレカロシートとなる。
・ Drain your speedo cable. It collects water.
スピードケーブルから水を排出しなさい。ケーブルは水を集める。
・ The factory made the best shop manual. It has lots of pictures. (If you can get one - Ed)
工場はいい店のマニュアルを作った。マニュアルにはたくさんの写真がある。(もしそれを手にいれられたら)
・ To prevent rust, clear grit from under the front guards, especially on top of the turn indicators and from the trailing edge.
錆を防ぐために、前のガードのしたから砂をきれいにしなさい。特に方向指示器の上とふちにそって
・ 2002s run fine on unleaded fuel (Not!!! -Ed).
2002は無煙ガソリンでよく走る。
・ 2002 aluminium trim is expensive, bet may be refinished more cheaply.
2002のアルミの装飾は高い。もっとやすく再仕上げができるかもしれない。
・ Use BMW filters.
BMWのフィルターを使いなさい。
・ Change brake fluid at least annually.
年に1度はブレーキオイルを換えなさい。
・ Use BMW anti-freeze; use distilled water for batteries and cooling systems.
BMWの不凍液を使いなさい。バッテリー用と冷却システム用には蒸留水を使いなさい。
・ BMW no longer makes a 2002 battery that fits.
BMWはもう2002にあうバッテリーは作ってない。
・ Use tool handle dip on metal moulding clips to prevent rust.
・ Use compressed air to blow moisture from behind trim.
後ろの装飾から湿気をとりさるのには圧縮空気を使いなさい。
・ Change rubber fuel lines at the first sign of aging.
燃料系のゴムに老化をみつけたらゴムを換えなさい。
・ Use the Bosch blue coil.
Bosch の青いコイルを使いなさい。
・ Consider changing to an electronic ignition.
電子点火に換えることを考えなさい。
・ The adapter kit for a late Chrysler New Yorker will allow the mounting of a DIN-style radio in a 2002 console. (I thought this one particularly useful - Ed. J)
最近のクライスラーニューヨーカーのアダプターキットは2002のコンソールに1 DINの ラジオをマウントできる。これは特に使える。
・ Use the metal or nylon shift boot retainer. The styrene plastic style breaks.
金属かナイロンのシフトブーツリタイナー?を使いなさい。
・ There is a lot of room for stereo gear under tha back seat.
後部座席の下にはステレオ装置のためのたくさん場所がある。
・ If a lock must be replaced, a locksmith can re-key it to match the others.
鍵を換えなければならないなら 、鍵やさんが作ってくれる。
・ Shift levers are available in black or chrome and will interchange.
シフトレバーは黒やクロームを使える。そして交換できる。
・ If radio reception is poor, try replacing the antenna. They deteriorate with age.
ラジオの受信がいまいちなら、アンテナを替えてみよう。それらは経年変化する。
・ When an electric switch fails, try cleaning the contacts before replacing.
電子スイッチが壊れたら、取り替える前に接触面とクリーニングしてみよう。
・ Remove the bumbers and clean behind them annually.
バンパーはずして年に1度はその後ろをきれいにしなさい。
・ Repco Metal Master brake pads work well.
レプコのメタルマスターブレーキパッドはよく効きます。
・ Aluminium trim can sometimes be revived with polishing paper and a buffer with a wool pad.
アルミの飾りは時々紙やすりや磨き粉で生き返らせることができる。
・ Grilles are easier to clean when they are off the car.
エンジンの放熱格子は車からはずすと簡単にきれいにできる。
・ A smaller diameter steering wheel gives a quicker steering feel.
小さい径のハンドルは反応が早くなる。
・ On long trips, carry a ``road kit'' including the following: oil sender; fuel hose; assorted clamps; fuel filter(s); fuses and bulbs; thermostat; oil and water; water pump; alternator; starter; belts and hoses; gaffer tape; wire; gasket in a tube; coat hanger; distributor tune-up parts. (It may be overkill, but then Ive never been stuck, either.) (Got any room left for passengers or luggage - Ed.)
長旅のときは以下のものをロードキットとしてもっていきなさい。オイルセンダー、燃料ホース、
・ An in-line fuel filter can be spliced into a broken fuel line to limp home.
・ Even without a ``road kit'', at least carry fuel filters.
ロードキットがなくても、少なくとも燃料フィルターは積んでなさい。
・ Don't slam doors. It's hard on door checks and windows.
ドアをバタンと閉めてはいけない。ドアと窓に亀裂が生じる。
・ Broken rivets cause most window mechanism failures. Mercedes sells a repair rivet.
壊れたリベットはたいてい窓のメカニズムの故障の原因となる。 メルセデスでリペア用リベットを売っている。
・ Not replacing broken door checks can cause jammed or broken windows.
・ A 530i (or equivalent) starter will give you a lot more starting torque.
530のスタータ(または同等なもの)は始動トルクをより大きくしてくれる。
・ 530i master cylinders give better stopping.
530iのマスターシリンダーはよりよく止まる。
・ Check floor pans carefully. BMW undercoating can hide a lot of rust.
床を注意深くチェックしよう。BMWの下塗りは多くの錆を隠すことができる。
・ Tail light gaskets are a frequent cause of boot leaks.
テールライトのゴム部分はしばしばトランクもれの原因となる。
・ Check the air pressure in your spare. Top it well up.
スペアータイヤの空気圧をチェックしなさい。空気を補充しなさい。
・ Bellows-style shift boots last longer than the fake leather type.
じゃばら式のシフト入れはフェイクレザータイプよりも長くもつ。
・ Clean out the pedal box. Check for rust and debris and enjoy smoother pedal action.
ペダルボックスをきれいにしよう。 錆、ごみをチェックしスムースなペダルアクションを楽しもう。
・ If the transmission must be removed, put in a new clutch disc - it's cheap insurance.
トランスミッションを取り除かなくてはならないときは、新しいクラッチディスクにしよう。それはやすい保険だ。
・ A good tight four speed can use ATF for easier shifting.
いい感じの4速はATFを使うことでシフトが楽になる。
・ Use genuine BMW Guibo couplings.
純正 BMW Guibo couplingを使おう。
・ Shop for prices; even dealer prices can vary. Use Club discounts.
お店は値段がさまざま、ディーラーでも値段が異なる。クラブの割引を使おう。
・ Buy 2002 parts you may need now. Some parts may be NLA by the time you need them.
いま必要と思う2002のパーツを買いなさい。あるものは必要としたときまでNLA にあるかも しれない。 ・ Use automotive grade hardware. You'll be thankful later.
自動車用の部品を使おう。あとでよいと思うだろう。
・ 2002s have little tyre clearance: 185/70x13, 205/60x13 and 195/50x15 are about as far as you can go, but there is much variance between individual cars and brands of wheels and tyres.
2002のタイヤ幅は小さい。
・ Rotary compressors give much improved airconditioner performance.
ロータリーコンプレッサーはエアコンの性能を大きく高めるだろう。
・ New BMW badges are a cheap way to spruce up the appearance of your 2002.
新しいBMWのエンブレムは2002のみてくれをよくするための安価な方法である。
・ Black spark-plug wire can replace discoloured "chrome" window beading.
黒のスパークプラグワイヤーは色をクロムの窓の縁に帰られる。
・ The fuel injection system from a 318i can be adapted to a 2002, giving better relaibility and economy than carburettors and less trouble and expense than the tii system.
318iからの燃料噴射システムは2002につけられる。
・ Do not substitute anything else for fuel line. Keep some BMW fuel line in stock at all times.
燃料ラインは変更できない。
BMWの燃料ラインをいつでもストックしておこう。
・ Use DOT 4 brake fluid. DOT 4のブレーキ燃料を使いなさい。
・ Before considering expensive suspension work, consider a full stock rebuild. It's amazing how well a perfectly stock 2002 will handle.
高価なサスペンションにしようとする前に、リビルド品を考えよう。完璧な2002 のは ものすごくいいので不思議だ。
・ Adjust your steering box to eliminate "play"; the workshop manual shows how.
遊びがなくなるようにステアリングボックスを調整しなさい。ワークショップマニュアルはそうなっている。
・ An upholstery shop can replace the rotted cardboard on otherwise good door panels.
内装屋はよいドアパネルの腐った厚紙を替える。
・ Quartz stop light bulbs can prevent rear-end collisions.
石英の停止ランプバルブは後ろの端の衝突を防ぐことができる。
・ Dim taillights can be caused by corroded reflectors.
薄暗いテールランプは腐食した反射板によるものだ。
・ If used hard, 10,000 miles (16,000 km) is not too often to adjust valves.
よく車を使うなら1万6千キロでバルブを調整しよう。
・ You don't want dual carburettors on your street car. Trust me (says Scott Chamberlain - Ed).
町のりならデュアルキャブレータはほしくない。私を信じて。
・ If your 2002 wears a bra, put soft cloth scraps under the hooks to prevent scratching.
もしあなたの2002がブラをつけているなら、摩擦防止のためにフックの下にやわらかいぼろ布を置きなさい。
・ For best stereo performance, use large wire. Many systems are comprimised by thin, cheap wiring.
よいステレオ音をえるためには太いワイヤーを使いなさい。多くのシステムは細くやすいワイヤーで鳴っている。
・ Short springs seriously compromise the streetability of a 2002.
短いスプリングはまじめに2002の町のり性能の妥協するところだ。
・ A 320i differential can be adapted to a 2002 to get access to the much more prevalent slip differentials.
320iのデファレンシャルは2002にもつけれる。
・ Not driving a 2002 is the worst thing you can do to it.
2002を運転しないことはもっとも悪いことだ。
・ Remove the battery for long-term storage.
長く使ったバッテリーは取り外せ。
・ Use WD40 to displace water in bonnet, door and bootlid egde seams.
ボンネット、ドア、ブートリッドエッジシームスの水を取り除くのにWD40を使いなさい
・ Always wave to other 2002 owners.
いつも他の2002オーナーに手を振れ
・ The little plastic cap on the end of the door latch (on the door) is what makes the door close easily. If yours is missing, replace it with a short length of plastic or rubber tubing.
ドアの掛け金の端にある小さなプラスティックのキャップは簡単にドアーを閉めるものである。もしなくしたら、それを短いプラスティックやゴムの管で置き換えよう。
・ If you have a sunroof, reroute the drain hoses. The factory may have routed them into the rocker panels.
サンルーフがあったら、排水ホースのルートを変更しよう。工場ではロッカーパネルにルートしているかもしれない。
・ Early 2002s with 6-position fuse boxes have unfused headlights. Using the wiring diagram in the owners manual, interpose a fused relay in both the low beam and high beam, circuits. It will save molten wires, and make the lights brighter.
6個のヒューズボックスをもつ初期の2002はヘッドライトのヒューズがない。オーナーマニュアルの配線図を使ってロービームとハイビームの配線の両方にヒューズリレーをかませなさい。それはモルテンワイヤーを助け、ヘッドライトを明るくするだろう。
・ Until 1974, even the 12-fuse cars didn't have a fuse for high beam. See 103 above.
1974年までは12フューズの車でさえハイビームのためのヒューズがなかった。上の103項を参照。
・ If brake fluid is disappearing from the reservoir and you can't find a leak, check the pedal bucket. A leaking clutch master cylinder will fill it up with fluid, with no exterior leaks. And it holds nearly a pint.
・ Chrome bumper cars: check the insides of the bumpers periodically for rust.
クロームバンパーの車:バンパーの中を錆びがないか定期的にチェックしなさい。
・ Use household carpet padding under carpets and under and behind the back seat to lessen road noise. Filling the space under the back seat with foam rubber packing helps too.
・ Reflectors that have gone bad in tail and parking lights can be revived with aluminium foil.
・ Use anti-sieze paste on any threaded fitting exposed to weather or heat.
・ '72 and later cars with a stalk-mounted wiper switch can be retrofitted with interval wiper controls from a 320i.
・ Pre-'72 cars have a flimsy right-hand engine mount. Inspect it now and replace it with the later style having a welded cross brace.
72年以前の車は右手のエンジンのマウントがもろい。マウント部を調べなさい。溶接された交差した支柱をもつ、後期スタイルに替えなさい。
・ Any time you have the interior upholstery panels off the doors, clean out the insides, inspect for rust and spray with rustproofing. Do the same for the quarter panels.
内装のドアパネルをはずすときはいつも中をきれいにし、錆をしらべ、錆防止スプレーをつけなさい。1/4のパネルも同様である。
・ If you have a '76, inspect the front floors carefully for rust. For some reason, the '76 cars are more prone to rust than other years.
76年の車をもっているなら前の床の錆を注意深くチェックしなさい。いくつかの理由として76年の車は他の年度の車よりさびやすい傾向がある。
・ Testors makes a blue model aircraft paint that's perfect for repainting weathered metal BMW roundels. Thin the paint to eliminate brush marks.
テスターズは風化した金属のBMWのマークを再塗装するために完璧な青い模型用のペイントを作っている。マークをブラシをとりのぞくのにペイントを薄めなさい。?
・ A good upholstery shop can use the material from the (usually) unworn rear seat of a parts car to repair the worn/torn centre section of the driver's seat in your car.
よい内張屋さんは運転席の痛んだシートを直すのに傷んでいない後部座席から材料をつかう。
・ Same goes for carpeting - use the unworn back seat carpet from a parts car to repair the front.
カーペットも同じ、フロントをリペアするためにパーツとり車から傷んでない後ろのカーペットを使いなさい。
・ Most 2002 factory colours can be formulated in urethane paint which lasts a lot longer than factory enamel.
たいていの2002のオリジナルカラーはエナメルよりかなり長くもつウレタンペイントで作ることができる。
・ Krylon ``dull aluminium'' spray paint is a great match for the silver paint used on both steel and factory alloy 2002 wheels. On the alloy wheels, spray clear urethane over the silver paint.
・ When draining your cooling system, don't forget to remove the block drain bolt (under the exhaust manifold) and set the heater temperature control to ``hot''.
冷却装置を排出するときブロック排出ボルト(排出多岐管の下)をとりのぞくのを忘れてはいけない。暑くするヒーター温度コントロールをセットしなさい。
・ Next time you have your cooling system drained, take the block drain bolt down to a hardware. There's a commonly available brass petcock which matches the block drain thread. Install with teflon tape.
・ lubricate your speedo cable periodically. They're a nuisance to replace.
スピードケーブルは定期的に油を差しなさい。それらは取り替えるのが面倒だ。
・ Disconnect at both ends, and squirt lubricant into the speedo end until it runs out the transmission end.
・ A leaking master cylinder can cause the driver's side frame rail to rust out under the driver's seat.
もれているマスターシリンダーはドライバーサイドのフレームにそってドライバーズシートのしたに錆が発生する原因となる。
・ The next time your fuel tank is nearly empty, unbolt it and remove it from the car to check the tank-to-body seal for deterioration and rust. Replace the original seal with closed cell weatherproofing foam.
・ There are several different seemingly identical bulbs which will fit 2002 taillights. Make sure you use the one with the highest wattage for best visibility.
・ Clean out the heater plenum chamber drain hoses regularly (below the base of the windshield, where the wiper motor lives). Prevents rust and water entry.
・ A baulky heater temperature control lever is often caused by a sticking valve. It can be reomves (but leave the lever attached to the cable), dismantled, cleaned and lubricated.
・ A scissor-type jack is far more efficient and safer than the one-legged unit supplied by BMW.
・ Don't ever lift or jack a 2002 by the rocker panel jacking points. They're probably rust and weak by now. Use the subframes.
2002をジャッキングポイントのロッカーパネルでリフトしたりジャックしてはいけない。その辺は多分いまは錆びてて弱くなっている。サブフレームを使おう。
・ Lubricate the windshield wiper linkage periodically.
フロントガラスのワイパー接続部に定期的に油を注そう。
・ Always carry a fire extinguisher - in a location where you can reach it quickly.
いつも消化器を持っていこう。(すぐに届くところにおいて置こう)
・ You can retrofit inertia reel seat belts to pre-'73 2002s.
・ Make your stock driver's seat more comfortable by: raising the front end of the seat track with 6-8mm thick washers and by installing extra padding in the seat back to give your lower back more support.
・ If the turn signal flasher bulb on the dashboard flashes intermittently but both front and rear turn signals are OK and flash properly, clean or replace the fuse before suspecting the flasher unit itself.
・ Any reluctant or non-working electrical item should have its fuse checked first. The German cartridge fuses wear out and should be replaced every few years.
・ Use spray rustproofing in the perimeter seams of the boot and bonnet lids. These two panels invariably rust away around the edges, from the inside out.
・ Periodically lubricate ther slides and pivot points of the heater control cables under the dash. You don't want to have to replace a broken cable!
・ If you normally park your car on an incline, make sure the door drain holes are clear.
もし斜面に駐車してるならドアの排出孔がきれいであることを確認しなさい。
・ If your rocker arm shafts have worn so that you can no longer adjust the valves to the proper clearance, any good machine shop can make oversized (0.5-1.0 mm is fine), case-hardened adjusters for a lot less money than the cost of removing the head and replacing the shafts. Take an old one along for use as a pattern.
・ A constantly-varying idle (both speed and smoothness) points to a vacuum leak. Check to ensure the vacuum advance/retard diaphragm in the distributor doesn't have a leak.
・ A sloppy shift lever can be rebuilt for about $40 worth of parts and a few hours time.
汚れたシフトレバーは40ドル程度のパーツと数時間で再生できる。
・ A driveline vibration occurring in a specific speed range can be caused by a worn or broken rear transmission mount and/or a broken or cracked Guibo. Check them before suspecting a bad driveshaft, centre bearing or rear universal joint.
・ Periodically peel back the carpets covering the front wheel wells (under the dash, ahead of the doors) down at the bottom to check for rust.
・ A piece of ribber, rubber-backed carpet cut to fit the boot will help prevent things from sliding around under vigorous cornering (and that's all you do in an '02, isn't it?) ・ It's also a good idea to pad the sides and back of the boot (pre-'73 models) to prevent migrating objects from denting the quarter and rear panels.
・ With a little patience, you can remove the lenses from a round taillight housing (note: real 02s only) if you need to replate the chrome rim. Look for a small set screw on the inside of the chrome rib that divides the lens segment. The set screw and sealer hold the lens in place.
・ Periodically inspect the rubber boots on your rear axle CV joints, particularly if you drive on gravel roads a lot. Temporarily patch a torn or leaking boot with layers of kitchen food wrap secured with tape.
・ A group 26R battery fits a 2002 just fine and usually has a higher CCA rating than an equivalent group 42 battery.
26Rグループのバッテリーが2002にはジャストフィットする。たいてい42バッテリーシリーズよりCCA比率が高い。
・ Erratic electrical accessory problems can be caused by a deteriorated or broken battery-to-body strap.
変わった電気系のアクセサリの問題はバッテリーとボディを結ぶストラップが悪化してるか壊れている可能性がある。
・ Once a year, take the battery out, clean the tray with baking soda to neutralise acid, touch up rust spots and replace the battery. There should be an acid-resistive paint available. Pre-74 battery boxes unbolt from the body; later ones are welded in.
・ A door that is difficult to close properly taht isn't missing the little plastic latchbolt cap may have a loose latchplate (the plate bolted to the door frame).
うまくしまらなくなったドア(小さなプラスティックの掛け金ボルトのキャップはなくなってない。)は掛け金のプレート(プレートはドアフレームに取り付けられている)が壊れてるかもしれない。
・ A door lock that's sluggish in cold weather can be lubricated by removing one or both screws that hold the rubber guide wedge on the door. Poke the extension wand of a can of WD-40 through the screw holes and squirt. This saves taking the upholstery panels off just to lubricate the lock.
・ A dead windshield washer pump can often be resurrected by a careful dismantling, cleaning and lubricating of the motor. And failing that, the washer pump from an older VW or Audi is a perfect replacement.
・ Periodically check the tightness of your tailight lenses where they meet the bodywork. Loose lens assemblies are prime culprits for water leaks into the boot which will rust out the spare tyre well and/or the fuel tank mounting.
・ A thumping or soft banging sound coming from the rear of the car may be loose or worn upper rear shock absorber mounts.
車の後ろから大きな、またはソフトな音でバンバンなったら上部リアのショックアブソーバがはずれたり、老朽化しているかもしれません。
・ The early and late style fuel pumps are interchangeable on all non-tii 2002s; however, they use different thickness insulator blocks and different length pushrods.
初期と後期タイプの燃料ポンプはtiiではないタイプではすべて互換性がある。しかし、インシュレータブロックの厚さとプッシュロッドの長さが違う。
・ If you are fortunate enough to have 2002 factory alloy wheels, coat the mating surfaces of the stainless steel centre caps with anti-sieze compound before installing them. Otherwise, they'll sieze to the aluminium wheels and be damaged when you try to remove them.
もし幸運にも2002の純正のアルミをもっていたら
・ If you have alloy 2002 road wheels and a steel spare, be sure to carry a set of steel wheel lug nuts. They don't interchange.
2002のアルミと鉄のスペアをもっていたら鉄ホイールのラグナットのセットをきっと持っていきなさい。それらは互換性がない。
・ Pre-'74 2002s have very weak rear bumper mounting points. They can be considerably reinforced by cutting two 100x150 mm plates out of 6mm steel and drilling to match the bumper bolt holes. Install between the bumper mounts and the body. Be sure to seal the plates to the body with caulking to prevent rust or leaks.
74年以前の02はリヤバンパーのマウントポイントが非常に弱い。そこは6ミリの鉄を2つの100x150 mmのプレートにカットしバンパーボルトの穴に合うように穴を空け、補強することができる。バンパーマウントとボディの間に設置する。きっとプレートはボディの錆ともれを防止する。
・ A good substitute for Armour-All and similar products is made by Dow-Corning. Called 4-Compund, it's a plastics lubricant and sealant and is particularly good on rubber bootlid spoilers. Apply, work it in, then buff excess off. 鎧のよい代替え品と似たような製品はDow-Corningで作られている。4コンパウンドと呼ばれるもの、それはプラスチック潤滑剤と密閉剤である。それは特に
・ A failed cold-start relay on tiis can be expensive to replace. Wiring the cold start injector to a small push-button switch on the dashboard can overcome the problem. The injector must operate for at least a second during cranking, and holding the switch for a second or two when starting works every time. It can be an anti-theft trick for those who don't know the switch is there.
tiiでコールドスタートリレーが壊れて取り替えようとすると高い。コールドスタートインジェクターをダッシュボードのところに小さな押しボタンをつけそれに配線することによって問題が解決できる。
・ The new LED brake light arrays (as used in rear spoilers) will fit inside the rear window. Screwed into the lip of the air vent at the top of the window, with wiring down the C-pillar to the taillight assembly, the array forms a very effective third brake light for 02s.
新しいLEDブレーキライトの配置(リアスポイラーで使われているように)はリヤウインドウの内側にもフィットする。窓の上部にある通気孔のへりにねじ込まれ後ろのライトの部品にC- ピラーをワイヤリングする。配置は02にとって第三のブレーキライトとして効果的である。

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